Informācija presei Jaunumi Preses relīze
UT 17

Februārī Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas (VBTAI) Bērnu un pusaudžu uzticības tālrunis 116111 svin savu 17. dzimšanas dienu.

No pirmās Bērnu un pusaudžu uzticības tālruņa 116111 (turpmāk – uzticības tālrunis) pastāvēšana dienas tajā strādājošie psihologi atbildējuši uz 1 716 118 zvaniem,  176 480 gadījumos sniedzot konsultācijas, atbalstot, mierinot, iedrošinot un uzklausot zvanītājus.

“Katrs zvans ir unikāls – lai gan ir grūtības, ar kurām bērni un pusaudži (kā arī vecāki un citi zvanītāji) saskaras bieži, tomēr katrs stāsts, emocijas, iekšējie resursi, dzīves pieredze ir atšķirīga, tāpēc katram nepaciešama sava pieeja, savi uzmundrinājuma vārdi un dažāda sarunas gaita. Gadu laikā Uzticības tālruņa darbinieki ir priecājušies kopā ar zvanītājiem, lepojušies, jutuši līdzi, izdzīvojuši zvanītāja emocijas un grūtības, kopīgi meklējuši risinājumus, jautājuši  un kopā ar katru bērnu, kurš zvanījis raudot un no elpas trūkuma nav varējis pateikt ne vārda, ievilkuši vairākas dziļas elpas. Tāpat gadu laikā Uzticības tālrunis ir audzis, pilnveidojies un paplašinājis atbalsta sniegšanas veidus – no 2015.gada psihoemocionālo palīdzību bērni un pusaudži var saņemt katru dienu un visu diennakti, izveidota mājaslapa www.uzticibastalrunis.lv, izveidots čats, lai gadījumos, kad vieglāk par grūtībām ir uzrakstīt, atbalstu varētu saņemt sev ērtākā veidā, bezmaksas aplikācija “Uzticības tālrunis”, nodrošinātas radošās darbnīcas un aktivitātes gan pašiem bērniem, gan speciālistiem un pedagogiem. Izdarīts tik daudz, bet tik daudz vēl priekšā!”, stāsta VBTAI Ģimeņu ar bērniem atbalsta departamenta direktore Anda Sauļūna.

“Uzticības tālruņa speciālisti pilnveidojas, plāno un organizē, lai vienmēr varētu sniegt bērniem un pusaudžiem tik nepaciešamo atbalstu – lai katrs asns, kuram, iespējams, kādā brīdī pietrūcis saules vai siltuma, tiktu apliets”, uzsver A. Sauļūna.